Comunicació AudiovisualPeriodisme i Comunicació CorporativaPublicitat, Relacions Públiques i MàrquetingRelacions internacionals

Les principals tendències de comunicació per 2016, segons Hotwire

a47698ffeaa0fbcb82990833eb922ff3_XL

L’agència de Comunicació Hotwire ha fet públic aquest dimarts el setè informe de Tendències de Comunicació, mitjançant el qual l’agència prediu les 10 tendències de comunicació que dominaran 2016. Destaquen, sobretot, les experiències de realitat virtual, la primacia de les plataformes de continguts de tercers i les campanyes que ofereixin una utilitat a l’usuari.

La guerra de les plataformes
Les pàgines web corporatives es convertiran en un canal addicional en comptes de ser la destinació final. Tot i que encara seran un lloc en el qual podrem publicar contingut, veurem cada vegada més com la informació s’expandeix per la web a causa que canals de publicació com Medium o LinkedIn Premi, que s’han construït sobre serveis de distribució, es convertiran en un element bàsic de les campanyes de màrqueting.

El ‘embut invertit’
El model tradicional del ‘embut’ de vendes ha estat invertit. Els consumidors ara van directament al punt final de compra. Mentre que els grans retailers online busquen l’amplitud, les marques han de buscar la profunditat. Orientar el contingut i les campanyes per crear una bona experiència amb la marca farà que els consumidors no només tornin, sinó que busquin la marca en qualsevol lloc al que comprin, construint una connexió més forta amb el consumidor i donant-li la volta al embut al mateix temps.

La nostra audiència està acabant amb la publicitat
iOS9 ha permès el bloqueig d’anuncis, però el mercat no està preparat per reaccionar. En 2016, els professionals del màrqueting necessitaran millorar la publicitat nativa, a més d’explorar noves formes de generar notorietat a la part alta de l’embut (des podcasts patrocinats i acords amb bloggers que siguin influencers, vloggers i Instagrammers), fins a un renovat compromís amb activitats d’experiències.

La mort dels millenials
2016 serà l’any en què deixem de dirigir-nos als ‘millennials’ com un únic grup demogràfic. En el seu lloc, les marques es dirigiran a les audiències basant-se en la seva forma específica de pensar i en els seus valors concrets. Comprovarem com incrementa el contingut sofisticat orientat a grups (nínxols) diferents del públic jove, segmentat amb independència de l’edat. És possible que ens oblidem de l’edat en general (és només un número) i el màrqueting es centri en el que realment mou a l’audiència: les seves passions i la vida que han triat viure.

Vivint el moment
L’any que anirà de viure el moment. Els professionals del màrqueting dependran menys dels calendaris de continguts i més del seu instint i de la guia de bones pràctiques. Aquells que puguin donar llibertat als seus equips perquè creuen contingut instantani i assumeixin la imperfecció que implica el moment ajudaran que la comunicació de la marca es vegi més natural.

Fes-ho gran. Fes-ho híper-local
En 2016, els professionals del màrqueting han de centrar-se en el detall, creant missatges individuals per a cada segment de l’audiència i que vagin units a la característica que defineix a cada un d’aquests grups. En aquest nou món hiperfocalizado, quatre o cinc variants d’un missatge ja no són suficients; necessitarem crear 10, 15 o fins i tot 20 missatges, cadascun orientat a una subsecció específica de la nostra audiència.

Sigues rellevant. Sigues útil. Fes-te sentir
Les grans campanyes de màrqueting de 2016 no consistiran en fer soroll, sinó en oferir un servei. Prendrem exemple de les grans companyies que ja han assolit aquest. Per exemple, IBM protegia de la pluja amb els seus anuncis al carrer; i Samsung ha muntat pantalles gegants a la part del darrere dels seus camions on projectava el trànsit gràcies a una càmera situada a la part frontal del vehicle, per mostrar als conductors en quin moment era segur avançar. Les campanyes de màrqueting seran cada vegada més una part activa i no passiva de la vida diària.

La realitat virtual com el teu canal d’elecció
Com els consumidors demanen més experiència i menys comunicació lineal, la realitat virtual es convertirà en un tendència clau en aquest 2016. Aquest maquinari es generalitzarà com a resultat de la comunitat gamer i l’entreteniment, però seran els creadors de contingut i els professionals de la comunicació els que garanteixin que la plataforma flueixi en totes les facetes de la vida, no només en els jocs. Els professionals del màrqueting no només necessiten assegurar-se que comprenen l’impacte que la tecnologia pot tenir sobre l’estratègia, sinó també saber quan utilitzar-la ia qui dirigir-se per que funcioni.

Les marques seran les noves activistes
Els valors mantenen a les comunitats unides, però cal viure’ls i veure’ls en actes. Amb consumidors que jutgen cada vegada més basant-se en les polítiques econòmiques i socials de les marques, seguirem veient com les marques donen més pes als afers polítics i socials que preocupen a la gent, situant els valors al centre de la seva estratègia de comunicació.

Tallant la connexió
2016 serà l’any en què la indústria reaccioni al vídeo online, combinant experts en producció de vídeo i equips de planificació i comptes amb un coneixement ampli dels canals en els que el vídeo funciona millor.

Previous post

Tens un nou projecte periodístic? Google et finança

Next post

Primera convocatòria de la acceleradora de 'startups' de RTVE

info