Publicitat, Relacions Públiques i Màrqueting

La inversió en publicitat digital augmentarà més d’un 23%

QDQ media, la major agència de màrqueting online per als negocis, ha presentat una infografia amb les tendències del màrqueting digital a Espanya per 2016. Les principals conclusions que s’extreuen d’ella són l’augment en la inversió en publicitat digital i la consolidació del comerç mòbil.

Segons una infografia presentada per l’agència QDQ media, 2016 estarà marcat per un creixement de la inversió en màrqueting digital del 23,4%, del qual un 8,8% correspon a la publicitat en dispositius mòbils. A més, encara que els principals canals d’inversió seguiran sent els blogs i les xarxes socials, es produirà l’explosió del vídeo i l’àudio online.

El branded content mantindrà el seu paper protagonista. Les empreses que vulguin ser rellevants al mercat han d’aportar valor als continguts que facin que l’audiència s’identifiqui amb ells. En aquest aspecte, s’estima que el 71% dels anunciants realitzin accions i estratègies per fidelitzar al públic.

Els telèfons intel·ligents han suposat un canvi molt important en el màrqueting digital i aquest any la inversió per a dispositius mòbils es multiplicarà per 7. El mòbil pansa de ser un complement a ser un actor principal en el procés de compra, gràcies a factors com la geolocalització en temps real.

Businessman pressing multimedia type of modern buttons with virtual background
El vídeo online es converteix en la principal aposta dins de les estratègies de màrqueting digital. Aquest any porta nous formats que fan els vídeos més atractius als usuaris: gifs, experiència 360° o vídeos interactius, entre uns altres. Els vídeos entren a més en l’univers de les estratègies SEU. El 80% dels usuaris d’Internet consumirà vídeos online, per la qual cosa és una oportunitat única perquè ajudin a aconseguir un bon posicionament en cercadors i guanyar així rellevància a la Xarxa.

Les principals plataformes socials, com Facebook o Twitter, perden pes en favor d’altres en auge com Instagram, Snapchat o LinkedIn. En aquestes xarxes, molt més visuals, el vídeo és una peça clau per arribar als usuaris. A més, les xarxes socials es convertiran també en punts de venda. Gràcies a la integració de trucades a l’acció els usuaris podran adquirir directament els productes des d’aquestes plataformes.

Tot això, unit a l’augment dels pagaments mòbils, amb ofertes, cupons o recompenses, ajudarà a la consolidació i creixement del m-commerce en quotes properes al 48%.

Font: http://www.media-tics.com/noticia/6168/internet/la-inversion-en-publicidad-digital-aumentara-mas-de-un-23.html

Previous post

Tuenti deixa a 20 milions d'usuaris sense xarxa social

Next post

Nou portal de la Generalitat de Catalunya dedicat als fons de finançament de la UE

info