Periodisme i Comunicació Corporativa

El periodisme d’investigació, aquell gran oblidat.

Malgrat que la televisió sí ha apostat en els últims anys per diversos formats de periodisme de recerca, els mitjans de comunicació han oblidat aquest ardu i gratificant treball que tantes i tantes veritats ha destapat. Aquesta setmana us parlem d’un nou projecte que intenta retornar a aquest tipus de periodisme a la més rabiosa actualitat.

Es tracta d’una franquícia de recerca multiplataforma a la qual s’ha cridat “The Naked Truth”. Aquesta proposta té un públic objectiu clar: aquells joves que sempre van més enllà dels fets, és a dir, aquesta generació que intenta buscar un revulsiu a les notícies quotidianes i fins i tot aquells que practiquen tot el contaro, amb la finalitat de que el periodisme de recerca tingui la rellevància que es mereix.

Keith Summa, productor executiu de les recerques, confessa que ha reunit un dels “equips més dinàmics de periodistes joves a la nostra marca de periodisme de recerca d’immersió a un nou nivell. Ells reflecteixen el desig de la seva generació de desafiar a les poderoses institucions en cerca de la veritat”.

“Les nostres històries estaran on l’audiència consumeix notícies, com la TV, *Snapchat, Apple TV, els mòbils i la realitat virtual”, comentava Summa, per qui la transparència i l’autenticitat són claus en aquest tipus de recerques. “El nostre treball és assegurar-nos que la història, o part de la història que expliquem, es present d’una manera nativa en cada plataforma”.

L’estrena d’aquesta franquícia de recerca multiplataforma arriba per emplenar un buit que no han sabut omplir els mitjans de comunicació de la nostra època, més preocupats per la immediatesa i pel nombre de pàgines vistes que pels fets en si. La tasca de Summa és “trobar històries i explicar-les de manera que atreguin als joves i a moltes audiències” per retornar al periodisme de recerca al lloc que es mereix.

Per Rafael Morán Bernaldo de Quirós

Previous post

"Por azar", el projecte de Master de Yennifer Uribe

Next post

Flooxer, d'Atresmèdia, estrenarà el més nou de la productora de ‘Malviviendo’.

info