Publicitat, Relacions Públiques i MàrquetingRelacions internacionals

Màrqueting social: claus per l’aliança perfecta empresa-ONG

No sempre les accions de màrqueting tenen una fi lucrativa, recentment el Club de Creatius homenatjava a les campanyes socials més premiades durant els últims 15 anys i és que, com bé, diuen hi ha vegades que els anuncis intenten convèncer-te que el teu mòbil s’ha quedat vell, i unes altres que et recorden que hi ha gent a 4.000 Quilòmetres morint de gana i de set, com en el cas del màrqueting social. En prnoticias parlem amb Silvia Lloro responsable del programa corporatiu de la fundació Fes-ho Possible, tractem amb ella els nous reptes del màrqueting social i l’aliança perfecta ONG-empresa, necessària per recaptar fons i promoure campanyes.

El rol dels empleats de l’empresa en l’aliança ONG, ha sofert un canvi en els últims anys, ara l’empleat es compromet més amb la causa, obtenint el benefici de la satisfacció personal. El que també es tradueix en un ambient laborar més relaxat, on els empleats senten que el seu treball serveix també per ajudar als més necessitats, com en el cas dels quals treballen en entitats bancàries.

Tractem també el tipus d’accions de màrqueting social i les claus per a la correcta cooperació entre una empresa i una ONG. Destaquen tres aspectes per maximitzar els beneficis d’aquesta aliança. El primer seria, segons Silvia Lloro: “conèixer-se i en segon lloc conèixer-se més, l’empresa ha d’entendre com funciona el sector social, quines dificultats reals tenen els beneficiaris i l’ONG ha d’entendre l’empresa, quins recursos i quines habilitats tenen els seus empleats per aportar” d’aquesta manera s’aconsegueix treure el millor de cadascuna de les parts. Finalment es tracta de construir conjuntament, els millors projectes són aquells on tothom aporta en conjunt.

No obstant això encara queda molt camí per recórrer perquè empresa i ONG es comprenguin, encara que l’evolució en els últims 5 anys ha estat enorme. Segueix havent-hi en l’horitzons desafiaments com ser més transparents els uns amb els altres, conèixer amb exactitud tant els objectius d’una part com els de una altra i parlar del finançament en clau de solucions.

Previous post

Els Papers de Panamà: així es va dur a terme la major filtració de la història del periodisme

Next post

Ja teniu disponible la conferència de David Simon a Blanquerna FCRI

info