General

El vídeo val més que 1000 caràcters? Tendències a les xarxes socials

El passat dilluns 8 d’abril va tenir lloc la segona edició de les Jornades MiLAB. L’objectiu d’aquesta jornada era actualitzar els coneixements en el marc de la nova economia 4.0.

Primerament, vam analitzar les darreres tendències en comunicació digital i innovació tecnològica utilitzades en les xarxes socials. Ho vam analitzar gràcies a Marc Elena, cofundador i CEO de l’empresa Adsmurai, empresa catalana de base tecnològica que aplica tècniques d’intel·ligència artificial i especialitzada en la gestió de publicitat digital, la qual s’ha convertit en un partner oficial destacat de Facebook i Instagram a Europa.

En un entorn en el qual les innovacions tecnològiques s’originen setmana rere setmana, Marc augura que, durant els pròxims anys, les campanyes hauran d’adaptar-se als nous ritmes que marcarà Facebook, ja que és aquesta xarxa social la que funciona com a màxim exponent del món del màrqueting i la que té més seguidors, concretament 2,3 bilions d’usuaris, davant de Whatsapp amb 1,9 bilions de seguidors.

Per a Marc, el repte més gran és trobar a professionals adaptats a les noves necessitats de la comunicació digital. “És molt difícil, ja que no se sap mai el que depararà el futur”, afirma Marc. I afegeix “El més important és tenir la capacitat d’adaptabilitat als canvis de l’entorn i ser un perfil híbrid”.

Elena també ens va parlar de com el vídeo és un recurs preuat en les xarxes socials, però també car, el qual cal saber quin format utilitzar, quan i on.

 

Per finalitzar la jornada, vam conèixer de primera mà el paper destacat de l’estratègia de les xarxes socials en el programa Operación Triunfo, gràcies a la presència d’Albert Vico, Alumni de la Facultat y Social Media Manager d’Operación Triunfo – Gestmusic.

Les dues últimes edicions d’Operación Triunfo van marcar un abans i un després en la forma d’integrar els continguts televisius en les xarxes socials. La combinació de plataformes i interactivitat amb el públic ha sigut clau pel seu èxit, convertint-se així en un gran fenomen de masses sense precedents a Espanya gràcies a la seva estratègia multimèdia.

Aquest èxit ha sigut clau gràcies a:

  • APP del programa

Es va crear una APP específica pel programa, a través de la qual augmenten les possibilitats d’interacció, es pot votar i accedir a notícies exclusives.

  • Xarxes socials

A través a les xarxes socials, s’ha generat interès per part dels usuaris, gràcies a les diverses accions que s’han creat, a més de la difusió de notícies rellevants a través d’aquests canals.

  • Hashtags del programa i TT diari

Gràcies als hashtags, el programa es va convertir en Trending Topic cada dia, fins a l’últim programa emès.

  • Càsting

L’elecció dels concursants frescos, propers i naturals ha aconseguit una gran connexió amb l’audiència.

  • Publicacions

Els posts del canal oficial o en l’Instagram personal de cada concursant oferien el dia a dia dels concursants i dels professors. Fins i tot existia un horari en el qual t’informaven del que feien els concursants durant el dia.

Albert Vico ens va informar sobre el total de visites que va tenir el YouTube: 7.568.509.737 i 77 dies. Això és un total de 143 segles de contingut. El Twitter Oficial va rebre de mitjana 19 milions de visites cada mes l’any 2017.

Properament us anunciarem la data i el tema de la propera jornada MiLAB.

Previous post

Fins al 15 d'abril està oberta la convocatòria per sol·licitar ajudes del Programa Ibermedia

Next post

Climate Tracker organitza un concurs mundial multimèdia

Ana Villarejo