Concursos i festivals

Comença DOCS Barcelona

DOCS Barcelona ha presentat els títols que formaran part de la seva 22a edició, la qual se celebra del 15 al 25 de maig.

El 15 de maig «Aquarela» de Víctor Kossakovsky, inaugurarà una programació de 41 pel·lícules procedents de 26 països. El 25 de maig, DOCS Barcelona tancarà la seva nova edició amb “El Pepe, una vida suprema“, en què el cineasta Emir Kusturica retrata a l’expresident d’Uruguai Pepe Mujica.

16 llargmetratges optaran al Premi TV3 al Millor Documental DOCS Barcelona dins de la Secció Oficial Panorama. El festival conté amb dues seccions competitives més: la Secció Oficial Latitud, amb 7 títols iberoamericans, i What the Doc!, que presentarà al públic quatre propostes arriscades i avantguardistes. Les sessions especials, DOC-U i Docs&Teens arrodonir la 22a edició del festival.

En la programació de DOCS Barcelona 2019 destaquen 6 títols amb la natura com a protagonista. Al film inaugural, “Aquarela“, se li sumen alguns més: “Honeyland“, de Tamara Kotevska i Ljubomir Stefano, de Macedònia. El lituà Mindaugas Survila presenta el seu segon llargmetratge: “The Ancient Woods“. Per la seva banda, el xilè Nicolás Molina participa amb “Flow“. Coproducció entre Bèlgica i Espanya és la sensorial “Ojo Guareña“, d’Edurne Rubio, i completen la proposta la colombiana “Lapü“, de Cesar Alejandro Jaimes i Joan Pau Polanco.

Algunes de les pel·lícules que formen part de la Secció Oficial Panorama s’endinsen en el tauler d’escacs de la política internacional, com la producció canadenca ‘Avec un sourire, la révolution!‘, D’Alexandre Chartrand, ‘Soles negros‘, del també canadenc Julien Elie; per la seva banda el rus Vitali Mansky signatura ‘Putin’s Witnesses‘; també participen ‘I Had a Dream‘ de la italiana Claudia Tosi.

Altres produccions dirigides per dones són ‘What Walaa Wants‘, de Christy Garland; ‘In Search‘, de Beryl Magoko, i ‘Cachada‘, de Marlén Viñayo. La denúncia del masclisme en la societat també apareix en la producció espanyola ‘Me llamo Violeta‘, emotiu documental codirigit per Marc Parramon i David Fernández de Castro. També la secció Docs&Teens, adreçada al públic més jove, tindrà com a protagonistes dones valentes que trenquen amb els rols de gènere i les tradicions masclistes. Es projectaran 4 films: ‘Ouaga Girls‘, de Theresa Traoré Dahlberg; ‘Un home millor‘, de l’actriu i cineasta Sarah Polley; ‘(M) otherhood’, on les directores Laura Garcia Andreu i Inés Peris Mestre trenquen amb el mite romàntic de la maternitat, i ‘Boxing for Freedom‘, de Juan Antonio Moreno i Silvia Venegas.

Les transformacions urbanes, la massificació turística i les dificultats de la gent per seguir vivint a les seves ciutats natals centren dos llargmetratges de la Secció Oficial: la sueca ‘Push‘, de Fredrik Gertten, ia ‘Latitud, City for sale‘, de la catalana Laura Álvarez. Altres produccions espanyoles en el certamen són ‘Operació Globus‘, d’Ariadna Seuba; la coproducció amb Dinamarca ‘Beirut, la vie en rose‘ d’Èric Motjer, mentre que en sengles sessions especials es presentaran retrats de dues carismàtiques personalitats de la Barcelona dels anys 70 i 80: a ‘Qué tal Pascual‘, la directora Bàrbara Brailovsky retrata el perruquer Pascual Iranzo, i ‘Ángel Pavlovsky‘, d’Albert de la Torre, que homenatja al popular artista argentí.

La Secció Doc-U, espai d’exhibició dedicat al talent documental universitari, projectarà cinc curts: ‘Fràgil‘, de Bàrbara Prohens Coll; ‘Negre de merda‘, de Manel Serrat; ‘El trofeu‘, de Joan Giralt; ‘Desde una cicatriz‘, d’Uma Ferrer, Judit Guasch, Lucía García i Blanca Gutiérrez, i ‘Hasta que la violencia nos separe‘, de Maria Manuela Sarmiento.

 

 

D’entre les activitats per a professionals propostes a la 22a edició de DOCSBARCELONA en destaquen quatre masterclasses. El cineasta rus Victor Kossakovsky xerrarà sobre la seva experiència i la seva concepció del documental. Coorganitzada per l’associació de recent creació de muntadores i muntadors AMMAC, una altra de les masterclasses estarà impartida pel californià Joe Bini, guanyador d’un Emmy i del premi a Sundance pel documental ‘Roman Polanski: Se busca‘, a més de ser el muntador habitual del cinema de Werner Herzog.

El músic espanyol Jorge Magaz (autor de bandes sonores com ‘La mirada‘ de Ouka Leele, i compositor habitual dels films de Nacho Vigalondo, com ‘Open Windows‘ o ‘Extraterrestre‘) i director creatiu de Music Library SoundFX, oferirà una sessió teòrica i pràctica sobre el paper de la composició musical. Finalment, el cineasta lituà Audrius Stonys serà el protagonista de 7 PLANS 7, la proposta anual de DOCSBARCELONA en què un expert reflexiona a partir de 7 plans o seqüències especialment escollides de la seva filmografia.

Les diferents activitats permetran la presentació de 47 projectes de 26 països, davant 30 finançadors i agents de venda tan destacats com HBO, Netflix, Movistar +, el Tribeca Film Institute o Chicken & Eggs, fons americà destinat exclusivament a dones directores de documentals. La seva assistència és possible gràcies al suport del Programa Media d’Europa Creativa i el Programa per a la internacionalització de la Cultura Espanyola (PICE), de l’agència Acció Cultural Espanyola, entre altres entitats.

Previous post

Arranca la VIII Mostra Internacional de Cinema amb Natura, ForadCamp

Next post

Es convoquen les ajudes a la producció de curts sobre projeccions per a 2019, com una dotació de 600.000 euros

Ana Villarejo